Nyheter

mars 27, 2024

2023 var ett tufft år för de regionala annonsmarknaderna

Samlat minskade annonsinvesteringarna med -4,8% relativt föregående år och intäkter minskade i samtliga regioner.

mars 22, 2024

Annonsmarknaden vänder uppåt men inte i reella tal

IRM:s prognos för2024 innebär en uppgång men justerat för inflationen så noteras en nolltillväxt

februari 29, 2024

Annonsmarknaden växer igen i det fjärde kvartalet 2023

Efter fyra kvartal med negativ utveckling växer annonsinvesteringarna igen i det fjärde kvartalet 2023.

februari 15, 2024

IRM har publicerat en ny rapport om programmatisk handel i Sverige 2022-2024

Nu kan du ta del av den senaste utvecklingen för programmatisk handel.

december 12, 2023

GLOBAL AD SPEND DURING 2022

The global advertising market continues to grow but at a slower pace in 2022.

november 10, 2023

Fortsatt recession på annonsmarknaden under det tredje kvartalet 2023

Fortsatt recession: Annonsmarknaden krymper för fjärde kvartalet i rad

oktober 16, 2023

Mediernas Intäkter 2022

IRM har för tredje året i rad sammanställt mediernas totala intäkter, både konsumentintäkter och annonsintäkter. Under 2022 passerade intäkterna 60 miljarder kronor för första gången. 

oktober 05, 2023

The Nordic advertising market in decline

During the first half of 2023 the Nordic ad spend amounted to almost 5 billion Euro.

september 22, 2023

En djupare och mer utdragen recession förväntas

Recessionen på annonsmarknaden blir djupare och mer utdragen
än vad som tidigare prognostiserats. 

 
1 7