Nyheter

Mediernas konsument- & annonsintäkter 2024

År 2024 uppgick mediernas intäkter till 60,5 miljarder kronor,  det innebär att omsättningen ökat med 3,4%. 

Regionala Marknader 2024

De regionala annonsinvesteringarna stabiliserades under 2024

Annonsmarknaden fortsätter växa men tillväxten dämpas

IRM bedömer att tillväxten på marknaden kommer att fortsätta under 2025, men den dämpas.

Tillväxttakten dämpades under det fjärde kvartalet

IRM har publicerat utvecklingen på annonsmarknaden för det fjärde kvartalet 2024

IRM tar över ansvaret för IAB Irlands årliga mätning av digitala annonsinvesteringar

IRM tar över ansvaret för IAB Irlands årliga mätning av digitala annonsinvesteringar

IRM lanserar prognoser i Finland

IRM lanserar prognoser i Finland

Global ad spend during 2023

The global advertising investments continued to grow during 2023. But in the Nordic region investments declined.

Tillväxten på mediemarknaden fortsätter

IRM bedömer att tillväxten på marknaden kommer att fortsätta under 2024 och 2025

Den positiva trenden för annonsmarknaden fortsätter

IRM har publicerat utvecklingen på annonsmarknaden för det tredje kvartalet 2024

Den nordiska reklammarknaden växer igen

Efter lågkonjunkturen 2023 växer nu den nordiska reklammarknaden igen under det första halvåret 2024.