meny

IRM söker en marknadsanalytiker!

I de huvudsakliga arbetsuppgifterna ingår att arbeta med IRM:s löpande redovisning av statistik i form av analyser och prognoser över reklammarknadens utveckling i Norden. Arbetet innebär sammanställning, beräkning och analys av marknadsdata. IRMs tjänsteutbud omfattar, förutom statistik och databastjänster, även kundspecifika uppdrag, där man som analytiker också kommer att vara delaktig.

Kandidaten bör ha en akademisk utbildning och är i början av karriären eller nyutexaminerad med inriktning på ekonomi och/eller statistik. Dokumenterad statistisk kunskap och erfarenhet av numerisk analys, analysverktyg och analys inom media är meriterande. Ett gott siffersinne samt att vara strukturerad och noggrann är viktigt liksom att vara socialt kompetent.

 

Key responsibilities

Sammanställa, beräkna och analysera marknadsdata för marknadsanalys och undersökningar

Arbeta med och analysera IRM:s löpande redovisning av statistik

Sätta prognoser och förutspå trender med hjälp av data

Delta i arbetet med kundspecifika uppdrag

 

Skills

Relevant akademisk examen med ekonomisk- eller statistisk inriktning

0-5 års arbetslivserfarenhet

Förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift på engelska och minst ett skandinaviskt språk

Naturlig fallenhet och stort intresse för siffror och analys

Erfarenhet av numerisk analys, analysverktyg och analys inom media är meriterande

 

I den här rekryteringen samarbetar vi med Agentum och Tomas Hagenfeldt. Vänligen kontakta Tomas på tomas.hagenfeldt@agentum.se

 

Se också vår annons här:

https://hq.agentum.se/jobs/preview/bU2030OlBxvzIIgqAgisbaZ0zHTkh2e9