meny

Nordisk medieinvestering växer under det första halvåret 2019

Nu har IRM publicerat rapporten ”The Nordic Advertising Market January-June 2019” som beskriver utvecklingen på de nordiska reklammarknaderna under det första halvåret 2019.

 

De samlade reklamköpen i nordisk media uppgick till 4,3 miljarder euro* vilket innebär en ökning om 3,1% gentemot första halvåret 2018 med fast växelkurs. Rapporten är på engelska och innehåller information kring annonsinvestering i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Under det första halvåret uppvisar alla marknader positiv utveckling i fast växelkurs.

 

 

The Nordic Advertising Market January-June 2019 omfattar 25 sidor och kostar 6 900 kr exkl moms, köp den i IRM:s onlinebutik!

 

Omsättning uppges i euro samt lokal valuta. Följande mediekategorier behandlas: tidningar, tidskrifter, utomhus, TV, radio, bio och internet (display, sök, onlinekataloger/eftertext). *Kataloger och direktreklam utelämnats för att underlätta jämförbarheten med internationell data. Statistik för Sverige, Norge och Danmark finns tillgänglig från IRM, statistik för Finland tillhandahålls av Kantar TNS och IAB Finland.

 

Vill du veta mer om rapporten, kontakta oss på +46-8-663 04 90 or info[a]irm-media.se