meny

Ola Klingenborg, Staffan Rosell och Mats Selling nya i IRM:s styrelse


 
IRM:s (Institutet för reklam och mediestatistik) medlemmar har utsett en ny styrelse. Daniel Collin fortsätter som styrelsens ordförande. Samtidigt väljs tre nya ledamöter: Ola Klingenborg (VD, Clear Channel), Staffan Rosell (VD, Bauer Media) och Mats Selling (Försäljningschef, Eniro).
 
 
I fredags hölls IRM:s årsmöte och IRM:s medlemmar valde att bifalla valberedningens förslag till ny styrelse. Niklas Birgetz (tidigare VD på SES, numera Rättighetsbyrån) och Tore Thallhaug (tidigare VD på SWEDMA) lämnar sina platser i styrelsen. 
 
Daniel Collin, styrelsens ordförande kommenterar: 
 
- Jag vill först tacka Niklas och Tore för ett fint samarbete i styrelsen. IRM har ett viktigt förtroendeuppdrag att förvalta samtidigt som vi nu står inför en expansiv fas då vi lanserar i Danmark och också ökar takten när det gäller introduktion av nya mediekategorier. Jag ser fram emot att jobba tillsammans med styrelse och VD i arbetet med att bli den ledande leverantören av reklammätningar i Norden, och välkomnar varmt våra nya styrelseledamöter Ola, Staffan och Mats.
 
IRM:s styrelse består dessutom av: Malin Häger (Försäljningsdirektör, TV4), Tobias Lindberg (Analyschef, TU), Tero Marjamäki (Pressansvarig, Sveriges Annonsörer), Kerstin Neld (VD, Sveriges Tidskrifter) samt Charlotte Thür (VD, IAB).
 
 

Kontaktperson:  Daniel Collin, IRM:s styrelseordförande: e-mail: daniel@barkinglikefrankie.se; Mobil: 070-598 23 02

 

IRM:s styrelse och VD, från vänster: Daniel Collin (Styrelsens ordförande), Tero Marjamäki, Kerstin Neld, Charlotte Thur, Ola Klingenborg, Madeleine Thor (VD), Mats Selling, Staffan Rosell, Tobias Lindberg.  Ej närvarande: Malin Häger

 

IRM:s styrelse och VD, från vänster: Daniel Collin (Styrelsens ordförande), Tero Marjamäki, Kerstin Neld, Charlotte Thur, Ola Klingenborg, Madeleine Thor (VD), Mats Selling, Staffan Rosell, Tobias Lindberg.

Ej närvarande: Malin Häger

Ladda ned