meny

Internationella reklammarknader 2017

IRM presenterar idag rapporten "The International Advertising Market" om global annonsutveckling under 2017.

 

De internationella reklammarknaderna hade en tillväxt om 4,8% under 2017 jämfört med föregående år vilket innebär att omsättningen passerade €500 miljarder. Internet är nu den största reklamkanalen och står för närmre 40% av investeringen. Den överlägset största marknaden är fortsatt USA, Kina är den nästa största marknaden sedan 2013 och nådde under 2017 dubbelt så stor omsättning som den tredje största reklammarknaden.

 

 

 

Rapporten innehåller data för internet, tidningar, tidskrifter, utomhusreklam, radio, TV och bio per världsregion samt per land 2015-2017. Jämförelser med samlad nordisk utveckling. Statistiken sammanställs av World Advertising Research Center (WARC), nordisk data hämtas från IRM:s egen statistik samt Kantar TNS/IAB Finland. Rapporten är 19 sidor, på engelska.

 

Köp rapporten i IRM:s webshop så får du den direkt! Klicka här.

 

För mer information, ring 08-663 04 90 eller maila till IRM på info[a]irm-media.se