menu

IRM söker en marknadsanalytiker i början av karriären!

I de huvudsakliga arbetsuppgifterna ingår att arbeta med IRM:s löpande redovisning av statistik i form av analyser och prognoser över reklammarknadens utveckling i Norden. Arbetet innebär sammanställning, beräkning och analys av marknadsdata. IRMs tjänsteutbud omfattar, förutom statistik och databastjänster, även kundspecifika uppdrag, där man som analytiker också kommer att vara delaktig.

 

Kandidaten bör ha en akademisk utbildning och är i början av karriären eller nyutexaminerad med inriktning på ekonomi och/eller statistik. Dokumenterad statistisk kunskap och erfarenhet av numerisk analys, analysverktyg och analys inom media är meriterande. Ett gott siffersinne samt att vara strukturerad och noggrann är viktigt liksom att vara socialt kompetent. Tjänsten är placerad i Stockholm.

 

Key responsabilities

• Sammanställa, beräkna och analysera marknadsdata inom reklambranschen
• Arbeta med och analysera IRM:s löpande redovisning av statistik
• Sätta prognoser och förutspå trender med hjälp av data
• Delta i arbetet med kundspecifika uppdrag

 

Skills

• Relevant akademisk examen med ekonomisk- eller statistisk inriktning 0-3 års arbetslivserfarenhet
• Förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift på engelska och minst ett skandinaviskt språk
• Naturlig fallenhet och stort intresse för siffror och analys
• Erfarenhet av numerisk analys, analysverktyg och analys inom media är meriterande

 

Personality traits

• Kandidaten ska ha ett mycket gott siffersinne
• Vara strukturerad och noggrann
• Stark analytisk- och slutledningsförmåga
• En teamplayer som trivs i en liten arbetsgrupp men även med att arbeta självständigt

 

I den här rekryteringen samarbetar IRM med Agentum. Vänligen kontakta Tomas Hagenfeldt: tomas.hagenfeldt@agentum.se.

Hent