meny

Internationella reklammarknader 2016

IRM presenterar idag rapporten "The International Advertising Market" om global annonsutveckling under 2016.

 

De internationella reklammarknaderna hade en tillväxt om 6,1% under 2016 jämfört med föregående år, och omsättningen räknades till €481 miljarder. Globalt domineras fortsatt TV, som står för 41% av medieinvesteringen. Internet ökar dock snabbt och står nu för 35% av investeringarna. Den överlägset största marknaden är USA, med medieinvesteringar uppgående till €165 miljarder. 

 

 

 

Rapporten innehåller data för internet, tidningar, tidskrifter, utomhusreklam, radio, TV och bio per världsregion samt per land 2014-2016. Jämförelser med samlad nordisk utveckling. Statistiken sammanställs av World Advertising Research Center (WARC), nordisk data hämtas från IRM:s egen statistik samt Kantar TNS/IAB Finland och Danske Medier. Rapporten är 19 sidor, på engelska.

 

Köp rapporten i IRM:s webshop så får du den direkt! Klicka här.

 

För mer information, ring 08-663 04 90 eller maila till IRM på info[a]irm-media.se