meny

Trots tuffa tider – reklampriserna ökar

Reklampriserna ökade med 7 procent under 2012 visar IRMs nya rapport "Reklaminflationen 2012".

 

 

Institutet för Reklam- och Mediestatistik har sammanställt prisutvecklingen för de elva största mediekategorierna. Rapporten visar att priserna ökade under 2012. De medieslag som höjt sina priser under året är dagspressen, TV, tidskrifter, och Internet. Däremot så har utomhus och radio sänkt sin prisbild per kontakt, medan DR kategorin uppvisar en stabil prisbild.

 

Rapporten innehåller information kring prisutvecklingen för följande mediekategorier: Dagspress (storstad, landsort, kväll), Tidskrifter (fack, pop), TV, Radio, Direktreklam (ADR, ODR), Display och Utomhus. 17 sidor. Priset för rapporten är 6 500 kronor exkl moms. Köp den över Internet så får du den direkt! Klicka här.

 

För mer information, ring 08-663 04 90 eller maila till IRM på info[a]irm-media.se